Trendy w kosmetologii

Inteligentna kosmetologia jest dzisiaj naukowa i bezpieczna.

Dotychczasowa CleanBeauty , czyli czyste, nieskazitelne piękno zamienia się na Conscious Beauty czyli Świadome Piękno – termin, który nie ma definicji. Niektórzy konsumenci i media przyjmują filozofię, która polega na bardziej przemyślanym podejściu do pielęgnacji.  Efektem jest uważne przyglądnie się działaniom i podstawowym przekonaniom marki po to, aby upewnić się, że są one zgodne z naszymi wartościami.

To już nie jest i nie będzie tak, że marki będą produkowały produkty i zdobywały dla nich wsparcie. Rekomendacja będzie udzielana firmom i markom, które na pierwszym miejscu stawiają potrzeby ludzi i planety. Świadome piękno osadzać się będzie na:

  • inkluzywności, (przeciwieństwo „ekskluzywności”, czyli dla wszystkich
  • poszanowaniu środowiska
  • zrównoważonym rozwoju,
  • pozyskiwaniu składników, (dokonywaniu najbardziej etycznych wyborów w sprawie komponentów i opakowań z recyklingu, korzystaniu z wysoce odnawialnych zasobów). Powstrzymywanie się od stosowania oleju palmowego
  • przejrzystości. Chcemy wiedzieć, kto produkt wytwarza i jak on działa, kiedy powstał, skąd pochodzą składniki i dlaczego marka go stworzyła. Niektóre marki zaczęły udostępniać odpowiedzi na te pytania na swoich stronach internetowych, aby zachęcić do swobodnej komunikacji.
  • wpływie i historii marki. Gdy firmy podchodzą do każdego obszaru w sposób uczciwy i celowy, przynosi to korzyści nam wszystkim.

Skin minimalism i multitasking.

Minimalizm i wielozadaniowość. Liczyć się będą zabiegi i produkty wielofunkcyjne. Mniej, ale skuteczniej – to hasło roku 2023.
Odnowa, regeneracja, ochrona. W 2023 roku trendy pielęgnacyjne skupiać się będą przede wszystkim na wszechstronnej ochronie i odnowie skóry. Prognozuje się również, że jeszcze większy nacisk będzie kładziony na naturalne piękno oraz normalizowanie wszelkich niedoskonałości.

Kolejnym przedmiotem uwagi będzie: dbanie o barierę skóry,  odbudowa bariery hydrolipidowej. Regenercja i nawilżanie oraz odżywianie.

Czas na ciało – największy trend roku. Produkty będą rozpieszczać nas zapachami i innowacyjnymi konsystencjami.

Przeciwstarzenie

Smart  aging: Inteligentne, mądre starzenie się
Konsumentki już wiedzą, że powstrzymanie starzenia nie jest możliwe. Towarzyszy im refleksja o niekorzystnych efektach, jakie może przynosić (nieruchome czoło, napompowane policzki i usta).
Szukają więc rozwiązań, które nie tyle zapewnią im mityczną, wieczną młodość, ale sprawią, że będą wyglądać 5-10 lat młodziej od swoich koleżanek – czyli będą wyglądać na bardziej zadbane, promienne, z mniejszą ilością niedoskonałości.

Prawdziwym wyzwaniem w pielęgnacji skór dojrzałych będzie zwalczanie suchości, która jest zjawiskiem nagminnym w grupie wiekowej powyżej 60 lat. Nie wystarczy tutaj sama pielęgnacja. Niezbędna jest także dieta i suplementacja.

Digital aging – cyfrowe starzenie się. Młodzi chcą przeciwdziałać starzeniu się, ale temu, które niesie ze sobą zanieczyszczenie środowiska, pyły PM2,5, niebieskie promieniowanie (HEV).
Digital aging dotyczy nie tylko twarzy. Dermatolodzy, kosmetolodzy i lekarze medycyny estetycznej, zaobserwowali także zjawisko, które nazwali tech neck. Tzw. technologiczna szyja, to skutek uboczny spędzania w tej samej pozycji wielu godzin – efektem są zmarszczki poprzeczne na szyi (zwane pierścieniowymi), podwójny podbródek, a nawet garb.

Ochrona mikrobiomu skóry trend nadal na topie. Ważne są tutaj składniki fermentowane, antyoksydanty itp. Ponieważ zanieczyszczenia to nadal nierozwiązany problem, ochrona skóry w tym zakresie jest nadal priorytetem w pielęgnacji.