Pierwsze w Polsce zaawansowane szkolenie
z kosmetologii onkologicznej

Firma Kosmoprof – wyłączny dystrybutor Intraceuticals w Polsce – jako pierwsza na świecie – przeprowadzonymi przez siebie badaniami potwierdziła skuteczność oraz bezpieczeństwo metody intraceuticals w pielęgnacji skóry twarzy osób po terapiach nowotworowych.

Dla dotarcia z wynikami tych badań do pacjentek oraz kosmetyczek i kosmetologów zorganizowaliśmy akcję „Wyglądam dobrze, czuję się lepiej”.

Nasze badania pokazały dodatkowo, jak wiele dobrego można uczynić dla osób po leczeniu onkologicznym oraz, jak wiele jeszcze jest na tym polu do zrobienia.

Udało się nam także nawiązać współpracę z Fundacją Oncology Esthetics® OTI z siedzibą w Kanadzie i przygotowaćrazem z nią pierwszy w Polsce program zaawansowanego szkolenia z kosmetyki onkologicznej.

Przemysł kosmetyczny długo stronił od zajęcia się potrzebami osób z nowotworami. Kosmetyczkom i fizjoterapeutom z kolei brak odpowiedniej wiedzy utrudnia zajęcie się tymi, którzy pokonali raka i którzy mogą najbardziej skorzystać z usług kosmetycznych, odnowy biologicznej oraz innych usług integracyjnych.

Szkolenia Fundacji Kosmetyki Onkologicznej oferowane przez OTI – Oncology Training International (Międzynarodowe Szkolenia Onkologiczne) zrewolucjonizowały przemysł kosmetyczny dla korzyści tych, którzy mają problemy zdrowotne, łącznie z chorobami nowotworowymi.

Starannie przygotowane Szkolenia OTI obejmują wszystkie metody nauczania. Ich treści wynikają z zebranych badań naukowych oraz doświadczeń w kosmetyce, wellness i medycynie.

Bez względu na pełnioną rolę profesjonalisty kosmetologa, fizjoterapeuty, wellness czy medycyny, szkolenie to pomoże zrozumieć potrzeby Klientów z nowotworami oraz ich problemy zdrowotne. Wskaże także, jakich zmian można dokonać w wykonywaniu usług, oraz uświadomi, jak bardzo pomocne jest traktowanie tej grupy klientów ze współczuciem, empatią i dawaniem poczucia bezpieczeństwa.

Zapraszamy Państwa do uczestnictwa w tym pierwszym w Polsce szkoleniu, które poprowadzą specjaliści z OTI. Akces uczestnictwa w szkoleniu prosimy składać do Opiekunów Rynków.

Grażyna i Bogumił Zych

Sylwia Szymkowiak
Manager Intraceuticals

ORYGINALNY PROGRAM SZKOLENIA
ONCOLOGY ESTHETICS®

Fundacja Oncology Esthetics® OTI jest inicjatorem programu nauczania kosmetyki onkologicznej, światowym liderem pielęgnacji onkologicznej w zakresie kosmetyki, wellness i medycyny.

Stworzone przez Założycielkę OTI i Międzynarodowego Pedagoga Morag Currin, Szkolenie Fundacji Oncology Esthetics® (OEFT) jest wynikiem licznych zapytań o bezpieczne modyfikacje usług, o produkty ze specjalnymi, bezpiecznymi i czystymi składnikami dla Klientów po leczeniu nowotworów, którzy pragnęli korzystać z usług pielęgnacji skóry twarzy i ciała.

To właśnie Morag Currin jest autorką pierwszej książki „Kosmetyka onkologiczna: Przewodnik Lekarza” (Allured.com 2011 i 2014) i terminu „kosmetyka onkologiczna”.

Od pierwszego kursu w 2008 roku jej firma Oncology Training International rozwija się na całym świecie, a szkolenia oferowane są w 12 krajach i prowadzone w 4 językach (angielski, francuski, włoski i koreański).

W Europie koordynatorką i dyrektorką jest włoska pedagog OTI, Angela Noviello, która wraz ze swoim zespołem kosmetyczek co miesiąc uczestniczy w badaniach klinicznych „Saluto allo Specchio” w szpitalu San Raffaele w Mediolanie.

OTI oferuje jedyne programy nauczania OE zaakceptowane i zatwierdzone przez Stowarzyszenie Kosmetyki Onkologicznej i spełnia surowe standardy światowe.

Są one specjalnie stworzone by pomóc profesjonalistom kosmetyki, wellness i medycyny w zbudowaniu bazowej wiedzy na temat efektów nowotworów i ich leczenia, z niezbędnymi umiejętnościami i modyfikacjami, wykonywać bezpieczne, skuteczne i przyjemne usługi.

 

 

Moduły obejmują:

  • Kryzys nowotworowy i czynniki ryzyka: przegląd statystyk nowotworowych w twoim regionie, ze znanymi i prawdopodobnymi czynnikami ryzyka, które mogą przyczyniać się do zdiagnozowania raka.
  • Anatomia raka: co faktycznie dzieję się w rozwoju zmutowanej komórki, o procesie rakotwórczym, przerzutach i różnych rodzajach nowotworów.
  • Operacje onkologiczne: najbardziej powszechne procedury operacyjne i ich efekty uboczne? Czego należy szukać, jakie usługi można zaoferować i jak modyfikować usługi dla bezpieczeństwa klientów?
  • Terapia lekami przeciwnowotworowymi: najbardziej powszechnie stosowane leki przeciwnowotworowe i ich skutki uboczne. Czego należy szukać, jakie usługi można zaoferować i jak je modyfikować dla bezpieczeństwa klientów?
  • Terapia naświetlaniem: zabiegi naświetlaniem i ich  wpływ na osoby z nowotworami? Czego należy szukać, jakie usługi można zaoferować i jak je modyfikować dla bezpieczeństwa klientów?
  • Aspekty psychiczne i socjalne: jak lepiej poznać wpływ raka na ludzką psychikę, łącznie z reakcjami psychologicznymi, mechanizmami obronnymi, wpływem na rodzinę, opiekuna i „uzdrowionego”. Jak kosmetyczki mogą lepiej komunikować się z klientami ze zdiagnozowanym nowotworem? To jeden z naszych najmocniejszych atutów.
  • Organizacja salonu i usługi: wyzwania i ograniczenia w pielęgnacji klientów z aktywną chorobą nowotworową w warunkach salonu/Spa. Podstawowe warunki jakie aktualnie oferujemy i inne warunki, które mogą podnieść nasze umiejętności dla takich klientów.
  • Jakich składników należy unikać: produkty do pielęgnacji skóry, włosów, paznokci i ciała – waga dobrego wyboru, kiedy zajmujemy się klientem z reaktywną skórą. Ten moduł pomaga rozwijać świadomość o składnikach, które należą do znanych alergenów, środków rakotwórczych, środków powodujących zaburzenia endokrynologiczne, środków podrażniających i toksyn – wszystkiego co jest potencjalnie szkodliwe przy stosowaniu miejscowym.
  • Rak skóry: bycie czujnym w zakresie skóry twojego klienta w ciągu roku może pomóc ochronić skórę i wcześnie rozpoznać potencjalnego raka skóry.
  • Układ odpornościowy/limfatyczny: znaczenie układu odpornościowego i limfatycznego oraz ryzyka chłoniaka limfatycznego.
  • Modyfikowanie masażu podczas usług do twarzy i ciała: zrozumienie nacisku i intencji masażu oraz niezbędne modyfikacje, które można stosować na efekty uboczne zabiegu.
  • Praktyka i/lub historie przypadku: w tym module przedstawiamy rzeczywiste osoby wyleczone i/lub historie przypadku. Zgłębiamy personalizowanie usług pielęgnacji skóry i ciała, ponieważ każdy klientoznacza wyjątkowe okoliczności.
  • Biznes i praktyki salonu/Spa: jak gabinet/SPA może z powodzeniem przyciągnąć więcej osób przechodzących kuracje nowotworowe i okres rekonwalescencji? Staranne planowanie i ukierunkowany marketing mogą pomóc w rozwoju twojego  biznesu. Znajomość wszystkich zasad działania w zakresie posiadanego certyfikatu i/lub „licencji”.

Harmonogram szkolenia

Czas trwania: 3 dni
Data: wrzesień 2017
Miejsce szkolenia:
siedziba KOSMOPROF Sp. z o. o. Szałe, ul. Sosnowa 20 (lub inne miejsce – w zależności od liczebności grupy).
Dla kogo: kosmetyczki, kosmetolodzy, terapeuci, właściciele gabinetów i SPA.
Wymagana ilość uczestników: 15 osób
Inwestycja: 980 $ (amerykańskich) od osoby + koszty noclegu i wyżywienia.
Prowadząca szkolenie: Angela Noviello
Uczestnik otrzymuje: materiały szkoleniowe i europejski certyfikat uczestnictwa.

 

Program:

  1. dzień – od 09:30 do 18.30
  • Powitanie
  • Anatomia nowotworu
  • Chirurgia onkologiczna
  • Efekty uboczne po operacji
  • Terapia lekami przeciw-nowotworowymi
  • Efekty uboczne przy terapii lekami przeciw-nowotworowymi

Przerwa na obiad

  • Radioterapia
  • Procedura i efekty uboczne
  • Organizacja i usługi Spa
  • Układ immunologiczny i limfatyczny
  • Obrzęk limfatyczny

Kolacja

  1. dzień – od 9.30 do 18.30
  • Zagadnienia psycho-społeczne
  • Rola kosmetyczki w stosunku do osób po nowotworach

Przerwa na obiad

  • Składniki których należy unikać
  • Biznes Spa w praktyce
  1. dzień – od 9.00 do 17.00
  • Rak skóry
  • Modyfikowanie masażu w trakcie usług do twarzy i ciała

Przerwa na obiad

  • Odgrywanie ról
  • Praktyka
  • Wnioski